Referat af bestyrelsesmøde 20.2.2017 i bestyrelseslokalet
Wagnersvej 7H st. th.
Tilstede:
Bestyrelsesmedlemmer: Karen Levin Nielsen, Marianne Sørensen, Mikkel Warming
og Betina Friis
Driftsleder: Bettina Panek
Fraværende:
Ida
Andersen, Birgit Stadsvold
Dagsorden:
-
Tobias Illum fortæller om det nye forum for Sydhavnen.
-
Godkendelse af referat.
-
Meddelelser fra / til driftsleder.
-
Meddelelser fra / til formand.
-
Meddelelser fra / til bestyrelsesmedlemmer.
-
Sager fremtvungen af udviklingen.
-
Budgetopfølgning.
-
Eventuelt.
Tobias Illum fortalte om det nye forum for Sydhavnen.
Forummet skal skabe muligheder for at samarbejde på tværs af Karréerne i Sydhavnen imellem afdelingsbestyrelserne. Forummet kan være talerør til Organisationsbestyrelsen og Københavns
kommune.
Godkendelse af referat
Referat af 16. januar blev godkendt uden bemærkninger.
Meddelelse
fra/til driftsleder, formand og bestyrelsesmedlemmer.
Nye udlejninger: 5A, 1.th, 5B, 2.tv og 3E, 3.mf
Der er fundet 2 defekte vandinstallationer
i 5D, de er afmonteret.
Der er kommet ny og større pumpe til varmt vand og der er igen varmt vand i 9D.
Der har været en utæt
ballomax ventil i varmecentralen.
Der er udskiftet en pumpe til regulering af temperatur til varmtvandsveksleren.
Drænet ud for 9A
er blevet ordnet og væggen er wrappet så der ikke trænger vand ind i kælderen.
De 2 lofter i 5A er ordnet.
Ventilationen
i 7B og 3C er ordnet.
11C kld. er der udlejet et nyt kælderrum.
Urinal er sat op ved Billard rum.
Hovedrørudskiftningen er færdigt i blok 11, 3 og 5. Det har været et godt og problemfrit arbejde der er blevet udført.
Sager fremtvungen af udviklingen
Intet at behandle.
Budgetopfølgning
Intet at behandle
Eventuelt
Intet at behandle
Kommende Bestyrelsesmøder.
Bestyrelsen har bestyrelsesmøder den 3. mandag i måneden kl. 17 og kontortid for beboerne kl.19.00 ( Der vil komme opslag hvis datoen bliver ændret. ) Der er ikke møder i juli og december.
21. februar 2017
20. marts – Markvandring
3. april – Regnskab
15. maj – Afdelingsmøde/Regnskab
19. juni
Uafsluttede
sager.
Gulvtæppe
Der er indhentet tilbud på gulvet i klubben.
Anbefalet fodspartlet linoleum – evt med lyddæmpet kork. 59.000 kr uden og 66.000 med lyddæmpning.
Beslutning afventer helhedsplan og afgørelsen om der
skal laves et nyt beboerhus.
Analyse/eftersyn
360 graders analyse/eftersyn. KAB tilbyder at se alle udgifter efter i sømmene, for at se om der er muligheder for effektiviseringer/besparelser.
Anbefalingerne
er nu drøftet og i første omgang vælger bestyrelsen at udskyde diskussioner om skakte til efter den fysiske helhedsplan.
Desuden vil bestyrelsen afvente Organisationsbestyrelsens oplæg
til driftssamarbejde og en mulig centerdannelse inden de vil tage stilling til et eventuelt driftssamarbejde med andre afdelinger.
I forhold til de andre anbefalinger er der sat mange
ting i gang allerede.
-
Åbningstiden for Ejendomskontoret er formindsket.
-
Aktivitetsplanerne er opdateret.
-
Der er afsat mindre på konto 115.
-
Der bliver set på muligheden
af at få udskiftet lamper i kældrene og området til LED belysning.
-
Bestyrelsen er åben for at dele maskiner med de andre afdelinger (hvis det er tæt på og giver mening)
Der kommer en yderlig orientering om 360 graders analysen ved Afdelingsmødet 3. april 2017.
Yousee – frit valg af kanaler.
KAB er ved at forhandle en rammeaftale, bestyrelsen afventer dette.
Referent
Betina Friis og Bettina Panek.